Günümüzde projelerin tasarımları, değişen insan ihtiyaçları ve beğenilerine göre çeşitlilik göstermektedir. Markalar teknolojik değişimlere ayak uyduracak şekilde üretim hatlarını ve pazarlama faaliyetlerini sürdürmeye çalışırken, mağaza konseptlerini de deneyimli mimarlık ofisleri ile gerçekleştirirler. Markalar için müşterilerine temas noktası olan mağazalarının mimari tasarımları ve konseptin doğru bir şekilde uygulanması kurumsal kimliklerinin de bir parçasıdır. Mimari tasarım ve uygulama deneyimli ekipler tarafından profesyonel bir bakış açısıyla yerine getirilmelidir.
Markalar İçin Mimari Tasarım ve Uygulama
Markalar hizmet verecekleri alana göre pazar araştırmaları yapmaktadırlar. Yapılan araştırmalar sonucunda açığa çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda rekabet edecekleri hedef pazarlarda mağazalaşma ve pazarlama faaliyetlerine girişirler. Mağaza yerinin hedef kitleye uygun bölgede olması, kolay ulaşılabilir olması, marka kimliğine uygun yerden seçilmesi gerekmektedir. Markanın mağaza seçiminin yapılmasıyla birlikte konsept tasarım süreci de başlayacaktır. Konsept tasarımlar yapılırken sahada yani inşaat sürecinde de mimari tasarımın sonuçlarının doğru şekilde uygulanması en temel problemlerden biridir. Bu aşamada hem tasarım hem de mimari proje uygulaması yapabilecek ekipler ile mağazanın inşaat süreçlerinin yerine getirilmesi, tüm ihtiyaçları tek elden çözebilecek mimari ofislerin tercih edilmesi markalar için sürprizlerle karşılaşmanın önüne geçmektedir.
Mağazanızın Konsept Tasarımı ve Dekorasyonunu Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Markaların kurumsal kimliğine uygun mağaza konsepti oluşturulurken mağaza dekorasyonuyla ilgili her süreç madde madde ele alınmalıdır. Mağaza konsepti ve dekorasyonuyla ilgili birbirini etkileyecek maddeleri sıralayacak olursak:
- Mağaza lokasyonunun ve yerin seçimi
- Mimarlık ofisi ile irtibata geçme
- Mağazanızın dış cephesinin tasarım süreci
- Mağazanızın iç alanının tasarım süreci
- Taban yani zeminde kullanılacak malzemelerin kararının verilmesi
- Tavanın şekline karar verilmesi
- Vitrinin tasarımı (Hazır giyim, fast food, butik, hızlı tüketim ürünleri, ev tekstil vb. farklı sektörlere göre mağaza ve mağaza vitrin tasarımı farklılık göstermektedir.)
- Ürünlerin yerleştirileceği rafların konumlandırılması
- Orta stantların konumlandırılması ve boyutları
- Kasa bankosunun tasarımı, boyutu ve konumu
- Aydınlatma için kullanılacak ışıklar için elektrik aksamlarının belirlenmesi
- Mağazada kullanılacak renkler ve kurumsal kimliğe uygunluk
- Personellerin kullanacakları alanlarının tasarımları ve kullanılacak mobilyalara karar verilmesi
- Depo bölümde kullanılacak dolap vb. malzemelere karar verilmesi
- Mağazanızın nasıl görüneceğini gösteren konsept mimari tasarımın yerine getirilmesi.
- Konsept tasarımın fiziki yer ile birebir örtüşecek şekilde yerine getirilmiş olmasından emin olmak ve uygulanabilirliği noktasında emin olmak gerekmektedir.
Alaaddin Mimarlık İle Mağazalarınız Emin Ellerde
Kurulduğu günden itibaren alanında uzman mimar, mühendis, tekniker, şantiye şefleri ile hizmet veren Alaaddin Mimarlık markanızın kurumsal konseptine uygun mağazalarınızı sizler için oluşturmaktadır. Türkiye’nin ve Dünyanın pek çok yerinde faaliyet gösteren öncü markaların (KFC, LCW, SPORJİNAL, TEDİ, PİZZA HUT, TÜRK TELEKOM) mimari projelerinin tasarlanması, inşaat ve uygulama süreçlerinin yapılarak anahtar teslim (fitout) vaziyette tamamlanmasını sağlayan Alaaddin Mimarlık’ın uzman kadrosunun mağaza konsept projelerinizi yerine getirmesini istiyorsanız iletişime geçebilir veya talep formunu doldurarak sizlere ulaşmasını isteyebilirsiniz.